En bild säger mer?

Jag är trött och dagarna sipprar genom mina händer. Jag försöker fånga dem, men lyckas mindre bra. Hinner inte hälften av allt jag borde och allt tar så oändligt lång tid. Det känns som att jag går upp och tittar på dimmiga gryningar och sedan är det mörk kväll och dags att lägga sig. Ännu en dag till ända. Halkar efter i tid och otid. Men snart. Är jag ikapp. Kommer jag ifatt. Varför göra idag det jag kan göra imorgon? Man ska ta seden dit man kommer är det någon som har sagt...

 

Livet fylls med papper, pärmar, planering, pratstunder med Emelie och sövande och matande av Theo. Marknader, mat, träning, bilfärder, suckar och skratt. Trevliga människor och otrevliga människor, givande möten och mindre givande möten. Vardag. Här som överallt annars.

 

Just nu är alla ord tomma och ingenting blir som det ska. Men någon har sagt att en bild säger mer än tusen ord.

 

Koko na gozo / maniok och lianblad

 

Annanas, avokado, banan, grapefrukt, korosoll.

 

En lördag.

 

Marknad.

 

Avenu Boganda.

 

På väg mot campen.

 

Gårdagens solnedgång.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0