Söndag lider mot måndag...




Kilande rester av myggbett på mina ben och en sömnig söndag släpar sig fram. Fläkten surrar maniskt och varm luft rör sig motvilligt runt i rummet. Disig sol genom dammtung himmel och ljuset är grågrusigt. Floden flyter trögt förbi utanför och timmarna gör den sällskap, liksom jag. Det är så fuktigt att det känns som att floden inte ligger kvar vid dess stränder utan är över mig, om mig, runt mig, i mig. Sömntunga ögonlock och smak av guavasaft i munnen. Jag njuter av lugnet och av att inte göra någonting. Imorse sen frukost med amerikanska pannkakor och varm choklad under pailotten, den vita katten i knät. En liten tur runt stan för att hitta någonstans där man kunde kolla mailen. Bakade kaka med banan och jordnötter, och en plåt med tomater fyllda med köttfärs, persilja, vitlök och selleri. Bunkra upp för veckan. Snart börjar den. Den nya veckan. Om ett par timmar ringer klockan, då ska det joggas och sedan sitter jag på kontoret igen. Helgerna gar alldeles för fort. Som alltid. Men skulle det inte finnas måndagar skulle det inte finnas söndagar. Slutsats: Tack och lov för hemska måndagar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0