Sondagskvall med Monsieur Bangui...

En sondagskvall som manga andra sondagskvallar. Allt ar redo for veckan. Huset stadat, toaletterna rena, speglarna torkade, kladerna nytvattade och strykta, kylskapet fullmatat och kaffeapparaten laddad for den oundvikliga mandagsmorgonen som narmar sig snabbt. Alltfor snabbt.

Tiden gar fort. Dagarna forsvinner framfor mina ogon trots att de borjar kannas monotona och vardagskanslan borjar gnaga pa mig. Jag langtar efter nytt. Jag planerar resa till havet och stranden i borjan pa maj. Tills dess ar det mycket papper som ska sattas in i parmar, pengar som ska betalas, kunder som ska tas hand om och ett vardagsliv som ska underhallas.

Jag har fatt tillokning i min lilla familj. En liten krabat som piper och ilar efter mig overallt. En mongouste. Dopt till Bangui.For er som inte kan er Afrikanska fauna sa har jag fatt en kusin till Timon i filmen "Lejonkungen" i huset. En liten rackare som ser mest ut som en gullig ratta just nu. Han ar riktigt gullig, men han har en otrevlig ovana att kissa precis overallt. Som resultat av detta har jag moppat golvet tre ganger. Som tur ar luktar det inte nagonting. Inte an.
Imorgon maste jag se till att bygga en liten hage ute i tradgarden at rackarn. Jag, som verkligen inte gillar att moppa golv, kan inte tillbringa mina dagar med att moppa mongoustkiss. Den vita katten som stryker runt kuntarna slickar sig om munnen och forbereder sig for ett skravmal pa lilla Herr Bangui. Forhoppningsvis ar jag intelligentare an katten.

Nu ska jag ata. Magen kurrar. Och ar det nagot jag lart mig lyda sa ar det ljudet av min mage. En gava jag arvt av min kare far.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0